Viasona té indexats 4.022 grups, 9.791 àlbums i 74.313 cançons

Neix Tik Tok, una xarxa social de que pretén competir amb la popular Musical.ly

La plataforma permet crear, compartir i descobrir vídeos breus on els protagonistes ballen o fan playback amb música de fons

Segueix-nos a Facebook per estar al corrent de les últimes novetats

Que hi ha aplicacions per cada nova necessitat o moda que sorgeix no és cap secret. Tampoc ho és que quan una funciona, de seguida sorgeixen alternatives similars que lluiten pel seu tros de pastís.

És el que li acaba de passar a Musical.ly, la xarxa social per compartir vídeos breus on els usuaris es graven ballant, cantant o simplement fent el pallasso mentre sona música de fons. Sembla una ximpleria, però aquesta app creada a la Xina va aconseguir 200 milions d'usuaris en tan sols tres anys de vida. Gràcies a la facilitat de funcionament i que funcioni com una xarxa social que permet seguir altres usuaris i comentar les seves publicacions, l'ús d'aquesta app xinesa és molt popular entre la població més jove.

El que sembla una evidència és que si hi ha un contingut que no para de sumar adeptes entre els internautes, aquest és el vídeo musical. Si un es capbussa a les principals xarxes socials com Instagram, Facebook o Twitter, plataformes que en principi no van néixer com a suports d'aquest tipus de contingut, de seguida podrà veure la quantitat de vídeos musicals que hi circulen, no només de músics i bandes consagrades, sinó també de tots aquells no professionals que volen donar a conèixer la seva proposta o simplement compartir la seva faceta més artística per pur exhibicionisme inofensiu.

Els creadors de Tik Tok ho saben i han volgut explotar-ho. La jugada ha sigut mestre, ja que s'ha convertit amb l'app més descarregada del primer trimestre de 2018 amb 45,8 milions de descàrregues.

La principal diferència amb Musical.ly és que és gratuïta i no inclou micropagaments (almenys de moment), així com reconeixement facial i efectes per millorar els vídeos mitjançant IA.

Les dues plataformes tenen en comú, a més de la procedència, el fet de disposar d'una llibreria de cançons de fons per poder escollir i les eines de «m'agrada» i «compartir» pròpies d'una xarxa social.

De moment es pot trobar a Google Play però encara està pendent de sortir per App Store.

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre les últimes novetats al teu correu.